VAJİNİSMUS

VAJİNİSMUS NEDİR?

Vajinismus, vajinanın dış üçte birlik kısmında oluşan ve istem dışı kas kasılmalar nedeniyle penisin vajinaya girmesini ve cinsel ilişkinin olmasını engelleyen bozukluktur.

Vajinismus tıbbi bir problem değildir. Kadının vajinasında herhangi anatomik bir bozukluk söz konusu değildir. Bu nedenle vajinismus tanısının alınması için ilk başta bir kadın doğum uzmanı tarafından vajinal muayene yapılmalı; tıbbi bir problem olmadığı ve vajinismus tanısının koyulduğu andan itibaren ruh sağlığı alanında uzman bir cinsel terapiste mutlaka yönlendirilmesi gerekmektedir.

Vajinismusun bir çok nedeni olabilmektedir;

- Geçmişte yaşanan travmatik yaşantılar

- Aile içerisinde yetiştirilme tarzı

- "Mit" dediğimiz cinsel anlamda doğru bilinen ancak yanlış olan kalıplaşmış inançlar

- Partneri veya eşiyle arasındaki sorunlar

- Cinsel eğitimin, cinsel bilginin yeterince olmaması vs. gibi..

Cinsel terapistimiz tedavisinde;  Bilişsel Davranışçı Yöntemler, Aile Terapileri, Bilinçaltı Uygulamalar, Cinsel egzersizler ( kegel, ayna, masaj, nefes ve parmak egzersizleri, sex oyuncakları, vibratörler vs.), dinamik cinsel terapiler uygulamaktadır.

Öncelikle çift incelenir, tanı pekiştirilir, sonrasında yaklaşık 6-10 seans sürebilecek, her seanstan sonra cinsel ödevlerin verildiği ve her seansta ilerleme kaydediliği bir tedavi aşamasına geçilir..

Vajinismusun %99 olarak tedavisi vardır. Vajinismus kaderiniz değildir..

Cinsellik her açıdan herkesin en temel, en doğal hakkı ve en büyük haz kaynağıdır. Tedavisi mümkün olan bu bozukluk için "İzmir'de kurumsal tek Cinsel Terapi Merkezi olan "CİTEB İZMİR (Cinsel Terapi Eğitim Bilimleri Enstitüsü - İZMİR) kliniğine bekliyoruz.

CİTEB İZMİR  (Cinsel Terapi Eğitim Bilimleri Enstitüsü)

www.izmircinselterapist.com

www.izmirvajinismustedavi.com